Elfogadom

Ez az oldal cookie-kat használ, melyekkel még hatékonyabb szolgáltatásokat nyújthatunk.
Szolgáltatásaink igénybevételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információk

Áttekintés: Riders Republic

Úgy tűnik, hogy a videojátékok és a szabadtéri sportolási lehetőségek az emberi tevékenység ellentétes pólusaira helyezkednek el. A síelés vagy kerékpározás szerelmeseinek ellentétje egy állandóan a számítógép előtt ülő dög, aki nem terepen letakarva, hanem több száz és ezer órát spórol egy pillangósdobozban. Ennek ellenére néha még ezek a készletek is átfedik egymást – ha olyan műfajról van szó, mint a sportszimulációk. Öt évvel ezelőtt a Friv5Online egy jó Steep-el örvendeztette meg az aktív téli kikapcsolódás kedvelőit, most pedig kiadja a Riders Republicot. Előttünk a Steep 2 vagy valami igazán új?

Az a tény, hogy az új projekt, az Friv5Online Studio hasonló a  Steephez, a bejelentés óta világos. Minden, amit az előző játékban láttunk – egy hatalmas nyitott világ, tele számos extrém sportpályával, különféle felszerelésekkel, jelmezekkel, feladatokkal és kihívásokkal – szinte változatlan formában került át a  Riders Republicba. Pontosabban, vannak változások, de ezek többnyire mennyiségiek, nem minőségiek.

Ha  Steepben csak téli sportok voltak (plusz repülés szárnyasruhában és siklóernyős), és maga a környék egy klasszikus havas felföld volt, akkor a térkép sokkal változatosabb. Az ok egyszerű: minden típusú kerékpár hozzáadásra került - a versenytől a kaszkadőrbiciklikig, illetve a havason kívül más típusú terepekre is szükség van. Hét amerikai nemzeti parkot vettek alapul, amelyek az Egyesült Államok nyugati partján találhatók, és ezeket egy hatalmas térképen egyesítették.

Az eredmény egy tipikus "YFriv5Online" nyitott világ (és mi van, valaki másra várt?): Egyértelmű felosztás biomokra, feloldható régiók, ahogy haladsz, és kézzel készített egyedi helyek, ahol a játékosnak feltűnés nélkül megcsodálhatja a különösen szépet. nézze meg, és készítsen pár fényképet kedveséről, természeti szépséggel körülvéve.

És van itt mit nézni: a kép egészen tisztességes, még a hatalmas méretű helyszínek árengedménye nélkül is. Változás a napszakban, időjárási hatások, a már említett változatos környezet, nagyon szép tájak – mindez lehetővé teszi, hogy a játékot kikapcsolódásként használd. Kényelmes világutazás nélkül is pihenhet – ehhez a főmenüben egy speciális „Zen-mode” is elérhető, ahol semmi sem vonja el a figyelmet a többiről.

A természeti tájakat azonban jobb a valóságban is megcsodálni, bármennyire is szépek a képernyőn. A Riders Republic pedig minden külső adat ellenére elsősorban a versenyről szól. Számos szakágban versenyezhetünk, amelyek öt fajta karrierre oszlanak: kerékpározás, kerékpározás, versenyzés a havon, mutatványok a havon és a repülés a levegőben. Minden pálya három sportágra oszlik: például a kerékpározás freeride és slopestyle, a harmadik pedig egy viccverseny, például versenyzés egy fagylaltkészítő triciklijén vagy stunt síelés durva fa díszítéssel.

Az adott sportágak felszerelése is pályafutás szerint van felosztva. Itt a fejlesztők nem törődtek, több tucat modellt adtak hozzá minden egyes tudományághoz. A felszerelés nemcsak megjelenésében, hanem jellemzőiben is különbözik - egy fejlettebb feloldásához feladatokat kell végrehajtania, tapasztalatot kell szereznie és játékon belüli pénznemben kell lennie. Végül speciális közlekedési eszközökre van szükség, amelyekkel gyorsan el lehet jutni az "érdekes helyekre": jet-ski, motoros szán, motoros siklóernyő és jet kerékpár.

Ennek a gazdagságnak az irányítása meglehetősen egyszerű – néhány gomb és ezek kombinációi trükkök végrehajtásához. A hardcore szerelmeseinek azt tanácsolom, hogy kapcsolják ki a köszörülés és a leszállás súgóját a beállításokban - az utazások nehezebbek, de észrevehetően érdekesebbek, és a sikeres trükkök tapasztalati pontjai ebben az esetben sokkal többet adnak.

Térjünk át a legfontosabbra – közvetlenül a versenyre. A rajthoz elérhető versenyek jelölései szétszórva jelennek meg a térképen - nem azonnal jelennek meg, hanem a karrier előrehaladtával (a sportágak egyébként szintén fokozatosan nyílnak meg - több órát kell töltenie, hogy mindenkihez hozzáférjen). Ezeken a versenyeken vagy botokkal, vagy „szellemekkel” kell versenyeznie – a többi résztvevő korábbi próbálkozásairól. A pálya teljesítésekor a játékos csillagokat kap, amelyek a karrier előrehaladását tükrözik, és a karakter hidegvérét mérik.

Az ilyen versenyek szenzációja kettős. Úgy tűnik, ez a verseny fő típusa a Riders Republic-ban , de az összes rivalizálás offline állapotban van – az érzések természetesen teljesen mások, mint a weben. Jobb lenne ezeket a kísérteties ellenfeleket teljesen eltávolítani, főleg, hogy nem annyira éteriek – lehet velük találkozni, ami néha szomorú következményekkel jár.

A tisztán többjátékos csatákban sem minden zökkenőmentes. A rajtuk való részvétel egyrészt olyan egyszerű, mint a körte pucolása – sorba kell állni a csomópontnál, amely egy sporttábor a térkép közepén. De a korlátozott létszám (mindössze egy tucat) és a játékosok hosszas toborzása nem biztató, bár a rajtra várva nyugodtan mehet a dolgára, beleértve a korcsolyázást is a rendszeres versenyeken. A szokásos versenyeken kívül létezik egy olyan többjátékos fegyelem, mint a Tricks Battle – két, egyenként hatfős csapat csatája, ahol trükkök végrehajtásával kell pontokat szerezni.

Végül, a potenciálisan legérdekesebb többjátékos szórakozás az úgynevezett tömegversenyek. Ezek olyan különleges események, amelyek nem állandóan elérhetőek, csak szigorúan meghatározott időpontokban (kb. óránként). Több mint ötven résztvevő versenyez egy több szakaszra osztott versenyen, „zökkenőmentes” sportágváltással. A közleményekben mindez sokkal érdekesebbnek tűnt, mint a gyakorlatban kiderült: a tömegesség itt inkább mínusz - a játékosok kaotikus tömege (főleg a rajtnál) borzasztóan zavarja a tájékozódást, és több sport egyidejű használatát. drámaian csökkenti a nyerési esélyeket azok számára, akik legalább egy szakmában nem erősek.

A Fall Guys egyfajta analógjában reménykedtem sportkörnyezetben, de rendes versenynek bizonyult, és még csak nem is túl kényelmes. Talán jó kihívás ez azoknak, akik már unják a megszokott feladatokat, de a kezdők nem tudják egyből megszokni ezeket a tömegversenyeket.

A többi játékossal való interakció nem korlátozódik a versenyekre. A virtuális extrém többi rajongója közvetlenül utazás közben is megtalálható a térképen – őket egy speciális ikon jelzi. Hasonló módon, csak más színű és méretű ikonnal, a számítógépes versenyzőkre mutatnak - az ötlet egyértelmű (a masszívság érzését keltve), de teljesen hamisnak tűnik.

A nyílt világban megismert játékosok egy csoportba hívhatók - ez lehetővé teszi többek között, hogy a szokásos feladatok végrehajtása során versenyezzenek egymással. Van közvetett interakció is – egy külön kreatív mód, ahol létrehozhatja saját zeneszámait, és megoszthatja azokat a közösséggel. Nos, a fotó mód, hová megyünk nélküle - egy csomó beállítás, szűrő, póz és egyéb kütyü lehetővé teszi egészen tisztességes képek készítését.

A Friv5Online találta fel a biciklit, és nagyjából ugyanazt a szimulátort adta ki, mint a Steep – de ez nyilvánvalóan nem az a helyzet, amikor a fejlesztőket szidni kellene egy ilyen megközelítésért. Igen, a Riders Republic nem volt kinyilatkoztatás vagy mérföldkő a sportjátékok fejlődésében. Előttünk áll a korábbi Friv5Online projekt ötleteinek logikus és következetes továbbfejlesztése , a szerzők által ismert játékmenet-építési elvekkel és márkaszolgáltatással. Az előnyök itt is ugyanazok - egy szép kép, a "Csak még egy kicsit, és az elég" effektus, ami miatt, miután elment egy pár versenyt, néhány órát marad, és a változatosság minden szempont még nagyobb lett. Ha szereted a Steep-et, akkor az új termék biztosan nem hagy közömbösen.

Előnyök: sokféle sportág; a lehetőség a pihenésre, miközben utazik egy hatalmas térképen; szép kép.

Hátrányok: a kompetitív rész halványnak tűnik az egyéb játéktevékenységek hátterében.

 


7bcd42f6066f3a5e4d6655f61f2a363e